środa, 9 sierpnia 2017

,,Pikantne historie dla pendżabskich wdów" // Balli Kaur Jaswal






Opis z okładki:
Przezabawna, podnosząca na duchu powieść o spotkaniu Wschodu z Zachodem.Nikki, córka indyjskich imigrantów, jest barmanką w Zachodnim Londynie. Do tej pory dystansowała się od tradycyjnej sikhijskiej społeczności i wolała bardziej niezależny (czyli zachodni) styl życia. Kiedy popada w finansowe tarapaty, podejmuje pracę nauczycielki kreatywnego pisania w ośrodku w samym sercu zamkniętej londyńskiej społeczności imigrantów z Pendżabu.Wskutek nieporozumienia sikhijskie wdowy, które zapisały się na kurs, chcą poznać podstawy pisania i czytania po angielsku, a nie zgłębić sztukę pisania krótkich form. Jednak Nikki szybko orientuje się, że jej kursantki to nie tylko skromne wdowy, które spędziły życie w cieniu ojców, braci i mężów. Nikki uczy je, jak wyrazić zamknięte w nich historie, przez co uwalnia nieoczekiwaną i ekscytującą twórczą siłę kobiet.Kiedy plotki wdów rzucają szokujące światło na śmierć młodej żony – nowoczesnej kobiety takiej jak Nikki – i kiedy wśród przyjaciółek rozchodzą się niektóre z erotycznych opowieści z zajęć, wybucha skandal, który stwarza zagrożenie dla wszystkich.

Witam wszytskich zgromadzonych :D

  Jak widzicie założyłam bloga. Bardzo się cieszę, że będę mogła wreszcie w pełni cieszyć się z rcenzji dla was; jak wiadomo na instagramie nie jest to do końca wygodne.  Dlatego zapraszam na pierwszą recenzję; 

,,Pikantne historie dla Pendżabskich wdów" to książka, która opowiada o życiu Nikki i Kulwinder; to z ich perspektywy prowadzone są rozdziały.  Nikki jest Pendżabką. Mieszkza w Lonydnie. Wyprowadziła się z rodzinnego domu, by prowadzić samodzielne życie. Rzuciła studia prawnicze po dojściu do wniosku, że nie tak wyobraża sobie dalsze życie. Te studia były marzeniem jej Ojca. Porzucenie studiów i wyprowadzka z domu wpływają na rosnący konflikt z rodzicami. Otuchy nie dodaje jej również Siostra; Mindi. Nikki pracuje w pubie, nad którym znjaduje się jej mieszkanie. Praca ta nie daje jej oczekiwanego zarobku. W związku z tym postanawia poszukać drugiej. Znajduje ją w dość krótkim czasie. Ma prowadzić kurs pisania opowiadań dla Pendżabskich wdów. Jak się później okazuje kurs ten nie będzie taki, jak go sobie zaplanowała. Co się stanie na zajęciach? Na czym będą polegały? Jak prowadzenie ich wpłynie na życie Nikki?


 


Kulwinder jest szefową Nikki. Ma męża Saraba. Tworzą oni tradycyjną Pendżabską rodzinę. Trwają również w żałobie po samobójstwie córki; Mai.  Kulwinder ze swoim mężem przechodzi kryzys w małżeństwie. Nie są oni dla siebie tacy bliscy jak dawnej. Czy śmierć Mai była na pewno wynikiem samobójstwa? Czego dowie się Kulwinder w wyniku kursów prowadzonych przez Nikki? Czy wszystko pójdzie po jej myśli? 


  


Książka ta z pewnością jest dobrze przemyślana. Nie ma w niej miejsca na niedomówienia. Narracja nie przeszkadza czytelnikowi w śledzeniu histroii, raczej ułatwia. Akcja może nie wciągnęła mnie od pierwszych stron, ale nie stało się to też pod koniec książki. Bohaterowie nie odpychali od siebie. O DZIWO (co mi się nie często zdarza) nie denerwował mnie żaden z nich! A to już moim zdaniem duży plus.  Z każdym kolejnym bohaterm mamy szanse się dobrze zapoznać. Poznajemy historie ich życia, lecz nie następuje to od razu, staje się to po rozbudowanym wprowadzeniu.





 Opis z okładki nie ukazuje jednak zupełnie, drugiego wątku książki, jakim są problemy Pendżabskich kobiet. Autorka ukazuje tu nie tylko ich codzienne życie, ale i również takie negatwy jak; zderzenie się z nową kulturą, brak akceptacji nowego społeczeństwa, aranżowane małżeństwa, niebzepieczeństwa wynikające z teg co kultywują. Te wszystkie wątki skłaniają czytelnika do niewątpliwej refleksji i dostrzeżenia różnic kultorowych między europą, a bliskim wschodem.  Wszystkie problemy z jakimi spotyka się obcokrajowiec w nowym miejscu zostały w tej książce ukazane. 





Cytaty z książki: - ,,Zawsze tak robisz - rzuciła Mindi. - Podążasz za swoimi tak zwanymi pasjami i nie zastanawiasz się nad tym, jakie to ma konsekwencje dla innych ludzi. Znowu to oskarżenie. Łatwiej było być kryminalistą skazanym uczicwie przez sąd niż córką Hindusów, która zawiodła rodzinę. Za przestępstwo otrzymuje się karę na określony czas, a nie jest się narażonym na ososbiste wycieczki ze strony rodziny na czas nieokreślony." - ,,Nie lubię tego uczucia. Żalu z powodu niekupionej książki. Człowiek znjaduje coś i myśli, że tego nie potrzebuje, a potem szuka tego obsesyjnie, ale to już jest niedostępne."- ,,Rozpacz po stracie kogoś bliskiego to nie są jednak zaowdy."- ,,To były tylko króciutkie chwile, ale to one składają się na szczęśliwe życie." 


Książka jak najbardziej mi się podobała. Była bardzo dobra. Wpłynęło na to na pewno dobre wykreowanie bohaterów, brak schematów, wejście w temat, w który wcześniej się bardziej nie zagłębiałam, a takzę rozwinięta akcja.  Jedyne co nie umiem wskazać, to negatywy tej książki :D. Tylko STOP, nie mówię, że jest to genialna książka. Na pewno też nie przypadnie do gustu każdemu czyelnikowi.  Ja jak najbardziej ją polecam tym którzy chcą zagłębić się w Pendżabską kulturę (sama myślałam, że przez to książka mi się nie spodoba, a nawet nie domyślicie się jak bardzo się myliłam) i wszytskie inne elementy książki, które wymieniłam wcześniej.  Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze cudna okładka ♥, cała książka jest tak też wydana.


Moja ocena: 4,5/5 Za możliwość przeczytania i zrecenzowania tej książki, dziękuję 


30 komentarzy:

  1. Zapewne normalnie po książkę bym nie spojrzała, ale blogosfera to niesamowite miejsce i zachęca nas każdym kroku i teraz ty mnie zachęciłaś. Jeżeli będę miała okazję to siegam do razu.
    Pozdrawiam cieplutko
    https://myszkarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było podbnie jak u ciebie :D. Również normalnie nie spojrzałabym na tą książke, gdby nie to, że wydawnictwo zaproponowało egzemplarz recenzencki.
      Cieszę się, że cię zachęciłam.
      • Również pozdrawiam •

      Usuń
  2. Twoją recenzję bardzo przyjemnie się czytało -> sposób oraz w styl w jakim zostala napisana jest "przyjemna" dla oka, co skłania takiego szaraczka jak ja, aby przysiadl i poświęcił te kilka min na przeczytanie Twoich "wypocin"
    Ponadto muszę przyznać że zaciekawilas mnie, co takiego skrywa w sb ta książka -> takie tematy nie należą do moich ulubionych, ale wiadomo trzeba takie sprawy poruszać :)
    Życzę powodzonka w dalszym pisaniu~ :3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D.
      Cieszę się, że Ci się spodobało i przyjemnie się czytało.
      Również pozdrawiam

      Usuń
  3. Ciekawią mnie inne kultury, więc ta książka powinna mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie myślę, że ta książka powinna Ci się spodobać jeszcze bardziej niż mi :D.
      • Pozdrawiam •

      Usuń
  4. Totalnie moja tematyka, chętnie przeczytam :) Recenzja bardzo fajna, czyta się szybko i przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę przyjemnej lektury :D.
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  5. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale Twoja recenzja skłoniła mnie do zapoznania się z nią ☺️
    Pozdrawiam
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę :D. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz.
      Również pozdrawiam

      Usuń
  6. Swego czasu interesowała mnie ta książka, więc może jeszcze rozważę jej lekturę, zwłaszcza, że klimaty Pendżabu nie są mi obce. ;)

    P.S. Coś się zadziało z czcionkami w Twoim tekście. ;/ Raz większe litery, raz mniejsze i cała mieszanina czcionek w jednym akapicie, co nieco rozprasza. Chyba blogspot zaszalał. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę przyjemnego czytania :).
      A czcionka, tak niestey wiem :/. Chciałam zmienić czcionkę, część się zmieniła, a część nie i wyszło jak jest :/. W nastęonym poście już będzie normalnie. (Mam nadzieję :D)

      Usuń
  7. Słyszałam o tej książce jednak nie miałam jeszcze okazji jej poznać, musze przyznać ze wydaje się być interesująca, więc wpisuje na listę ale na razie nie wiem kiedy się za nią zabiorę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się cię zachęcić do lektury :D.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Nie jest to niestety tematyka,za którą przepadam i raczej nie przeczytam tej książki,chociaż kto wie... :D
    Pozdrawiam!
    https://olalive-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w przyszłości jednak wpadnie ci w ręce :D.
      Również pozdrawiam

      Usuń
  9. Poruszony temat do dość śliska sprawa. Podejrzewam, że temat obcokrajowców z Azji/Afryki może źle wpłynąć na część polskich czytelników. Czuję, że jednak nie odnalazlabym sie w tej historii. Czasami tak.jest, że czlowiek czyta recenzję i patrzy na książkę i nie czuje chemii. U mnie niestety tak jest teraz.

    Mimo to, super recenzja i czekam na kolejne 😀 jedna taka mini rada - pilnuj literówek, bo sporo Ci się tu ich wdarlo 😀

    Bede zaglądać częściej 😊

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    Bookwormpl.blogspot.con

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż z książkami bywa i tak.
      Dziękuję bardzo. A co literówek; z pośpiechu mam z nimi taki sam problem jak z interpunkcją :(. Ale postaram się ich popełniać jak najmniej.
      Również pozdrawiam

      Usuń
  10. Recenzja bardzo ciekawa. Dzisiaj rano przeglądając różne nowości natknęłam się na ten tytuł, ale nie przyciągnął mojej uwagi. Dzięki Twojemu opisowi zmieniłam zdanie, może się skuszę na tę książkę. :)

    zaczytanajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki mnie zmieniłaś zdanie :).
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. Wytrwałości w prowadzeniu bloga, to świetna zabawa, choć trzeba przyznać, że bardzo pracochłonna <3 ! Co do książki to myślę, że ma szansę na to, że ją kiedyś przeczytam, wydaje się bardzo fajna :) Czekam na dalsze recenzje ;)

    P.S. Widzę, że czcionka szalała, ale też, że inni już o tym wspomnieli :) Ten blogger szalony, no! :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się cię zachęcić do lektury :D.
      Dziękuję :) i równiez pozdrawiam

      Usuń
  12. Myślę, że książka warta przeczytania. Powodzenia w blogowaniu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki a po Twojej recenzji wiem, że zdecydowanie sięgnę po nią jak tylko nadgonię swój stosik :)
    Pozdrawiam i zostaję na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się w takim raze :D. Miłej lektury!
      Dziękuję i również pozdrawiam

      Usuń
  14. Sama nie wiem, co sądzić o tej książce, ale może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda ciekawie, będę musiała kiedyś ją przeczytać ;)! Lubię czytać o takich realiach ;)

    yollowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie 50/50 . Chociaż o książce czytam pierwszy raz ;)

    Pozdrawiam
    https://bartoszczyta.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.